‘MRI-scan vast onderdeel Effie-case’

Beweegredenen van consumenten zijn altijd onbewust. Reden volgens Martin de Munnik om breinonderzoek te integreren in de Effies.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘De MRI-scan zou een vast onderdeel van een Effie moeten zijn.’ Dat zegt Martin de Munnik, oprichter van Neurensics, in een interview in Adformatie deze week. Traditionele reclamestrategie baseert zich op onderbuik, stelt De Munnik. ‘Dat heeft vaak goed gewerkt. Maar als het fout ging, wisten we alleen niet waarom.'

De Munnik zegt dat hij kan voorspellen welke helft van het reclamebudget (de klassieke vraag) weggegooid is. In een onderzoek naar de ‘visual transer’ (in samenwerking met Mindshare) wordt gekeken naar de activatie van de visuele cortex op het moment dat we radiocommercials horen. De Munnik claimt dat hiermee de verhouding van radio-inzet en tv-inzet kan worden geoptimaliseerd. ‘Dat levert dus direct geld op.’

De Munnik spreekt op AdfoToday, het congres van Adformatie op 30 november. Klik voor het programma van AdfoToday.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie