Fotograaf en voormalig NOS-presentatrice Sacha de Boer maakte voor Nespresso vijf minidocumentaires en een fotoreportage over koffieboeren in Colombia. Deze campagne heet ‘De Boer & de boer: van koffiebes tot kopje’. Bureau Greenberry lanceert het online onderdeel van deze campagne.
Virtueel wandelen
Op de website www.nespresso.com/deboer kun je virtueel rondwandelen op Colombiaanse koffieplantages. De website is gemaakt met interactieve 360º video’s. Je ziet stap voor stap hoe koffiebessen verwerkt worden op de plantage. Je kunt met een virtuele camera zelf een fotoreportage maken van het proces, net als Sacha de Boer. Op het platform kun je trouwens ook de foto’s die zij maakte bekijken.
VR in de winkel
Je kunt het platform niet alleen thuis bekijken, maar ook in de winkels van Nespresso. Daar waan je je met een virtualrealitybril en koptelefoon op de plantage in Colombia. Verder worden de vijf minidocumentaires over de reis worden vanaf deze week uitgezonden op Discovery Channel, National Geographic en 24Kitchen.
Doel
Nespresso wil met deze campagne vertellen dat het koffiemerk betrokken is bij elk onderdeel van de keten. Op die manier wil het merk kwaliteit en duurzaamheid waarborgen. Lees meer over de duurzame strategie van Nespresso.
Credits:
Bureau realisatie platform: Greenberry
Technische realisatie platform: Superhero Cheesecake
Sound: Big Orange
Productie minidocumentaires: Moving Art
Productie 360 video’s: 360films
Concept/projectcoördinatie documentaires: BrandDeli
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!