Nielsen start parallel run voor SKO

Eerder dit jaar tekenden SKO en Nielsen een overeenkomst. Per 1 oktober zal Nielsen starten met de parallel run voor de registratie en harmonisatie van televisieprogramma’s en -spots.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens deze fase zal de dagelijkse levering van gegevens van Nielsen vergeleken worden met de huidige data.

Na deze controle periode start Nielsen op 1 november 2010 met de Full audit waarin de programma's en commercials van 17 nationale televisiezenders 365 dagen per jaar en 24 uur per dag worden geregistreerd en geharmoniseerd volgens de door Stichting KijkOnderzoek opgestelde richtlijnen. Verder zal er tijdens vier willekeurige perioden per jaar een Limited Audit plaatsvinden, waarbij regionale televisiezenders 24 uur per dag geregistreerd en geharmoniseerd worden.

Nielsen zegt vanaf de start van het kijkonderzoek in januari 2011 een toekomstzekere registratie te garanderen, inclusief allerhande nieuwe vormen van commerciële uitingen op het televisiescherm. Voor de registratie zal gebruik gemaakt worden van het in Zwitserland ontwikkelde Media Events systeem. Onder andere de marktbrede registratie van Billboards is nieuw in dit deel van het kijkonderzoek. Klaas Louis Springer, Operations Director Nielsen Media UK & the Netherlands: 'Sinds de toekenning van het contract aan Nielsen hebben we de operatie opgezet, systemen geïnstalleerd en nieuwe mensen aangenomen. Vanaf september zijn we al volcontinue aan het proefdraaien en per 1 oktober zullen we beginnen met de parallelle registratie om de overgang van de huidige leverancier naar Nielsen zo soepel mogelijk te laten verlopen.'

Bron: Nielsen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie