Reboarding in tijden van corona

Hoe ondersteun je medewerkers in verschillende fases van deze crisis? Ontdek hoe je dit succesvol aanpakt tijdens de online clinic.

De coronacrisis leidt tot verandering bij veel organisaties. Met een effectief reboardingprogramma neem je medewerkers daar zorgvuldig in mee. Reboarding is onboarding van huidige medewerkers: alle activiteiten die helpen om medewerkers te begeleiden en faciliteren bij de transitie van a naar b. Tijdens deze online clinic ga je aan de slag met de stappen die een organisatie kan zetten om succesvol te werken aan de reboarding van medewerkers en teams.

Datum: 11 september 
Tijd: 09:30 - 11:00
Locatie: Live-stream

Reboarding als onderdeel van de employee journey

Bij grootschalige verandering zoals de huidige coronacrisis, is het goed om je huidige medewerkers als ‘nieuwe’ medewerkers te beschouwen. Houd daarbij extra rekening met de emotionele impact die de verandering op hen heeft. Investeer daarom in een effectief reboarding-programma waarin je alle medewerkers op consistente en consequente wijze meeneemt in het nieuwe verhaal van de organisatie. Ondersteun ze tijdens de verschillende fases van de verandercurve. Laat ze – net als bij onboarding – in honderd dagen op interactieve wijze kennismaken met de ‘nieuwe’ organisatie. 

Alleen een gezamenlijke inspanning van Marketing, HR, Communicatie en leidinggevenden zorgt ervoor dat medewerkers de veranderingen zullen accepteren en een actieve bijdrage leveren aan de nieuwe ambities van de organisatie. In deze clinic leer je welke stappen je kunt zetten om medewerkers succesvol te reboarden.

In de clinic komt het volgende aan bod:

  • Wat leren we van corona en wat kun je daarmee?
  • Highlights uit het nationale corona-onderzoek onder medewerkers en de theorie van de veranderen.
  • Voorwaarden voor een goede reboarding en de rol van HR, Communicatie en leidinggevenden.
  • Aan de slag met reboarden: hoe doe je dat? De theorie: de zes stappen.

Over Bea Aarnoutse

Bea Aarnoutse is sinds 2010 managing partner en managing director van PROOF. In de afgelopen tien jaar had het PROOF team vaak een belangrijke rol bij aan veel verandertrajecten en zorgde zo ook voor stevig onderscheidend werk. Nationaal en internationaal. Voor klanten als Nationale Nederlanden, TU Delft, VGZ, KPMG, ING, Jumbo, Landal GreenParks, SVB en Ziggo werd en wordt op de Veemarkt dagelijkse gewerkt aan effectief en prijswinnend werk. PROOF heeft zich de laatste jaren onder regie van Bea zich ontwikkeld tot een bureau dat zich focust op de volledige employee journey. Werken aan een sterke reputatie begint altijd intern.

Aanmelden

Meld je gratis aan voor clinic op vrijdag 11 september van Beeckestijn Business School. Voorafgaand aan de clinic ontvang je een mail met meer informatie over de live-stream. Aanmelden >> 

Plaats als eerste een reactie