Online consumentenbestedingen groeien

Nederlandse internetters hebben in 2001 voor totaal 554 miljoen euro online ‘geconsumeerd’. Dat is een stijging van 72 procent ten opzichte van 2000.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit de onlangs afgeronde 'Online Shopping Monitor 2001-2' door Blauw Research. De groei zit hem volgens het bureau met name in de aantallen kopers en substantiële stijging van een aantal grote marktsegmenten. Het aandeel van de totale online verkopen in 2001 ten opzichte van de totale Nederlandse detailhandelomzet stijgt sterk van 0,47 procent naar 0,76 procent, maar blijft nog steeds fractioneel. Er is sprake van een sterke groei in aantallen kopers in de laatste helft van 2001, van 1,4 mln naar 2 mln. Naast de aanwas veroorzaakt door de groep first timers (evenals in de eerste helft van het jaar 290.000) blijken meer 'ervaren' kopers terug te keren in de markt. Deze groei is opmerkelijk en het lijkt er dus op dat een behoorlijke groep kopers na een relatieve periode van rust nu weer actiever online is gaan winkelen. Dit duidt op een herstel van het vertrouwen van consumenten in online shopping. De cijfers komen tot stand in samenwerking met Thuiswinkel.org en met medewerking van de belangrijkste online retailers, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie