Rijksmuseum wint interactive designprijs

Het Amerikaanse vakblad Communication Arts heeft de Rijksmuseum Schiphol infozuilen, bedacht samen met bureau Skipintro, uitgeroepen tot winnaar in de categorie 'information design' van de Interactive Design Competition 2004.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Communication Arts Interactive Design Competition is een van de meest prestigieuze internationale prijzen voor interactief werk. De jury bestond dit jaar uit onder meer Allegra Burnette (Creative director digital media Moma New York), Bryan Finke (director of digital brand marketing for Nike USA) en Dan Mavromatis (Walt Disney multimedia).

Het Rijksmuseum opende een dependance op een luchthaven: het Rijksmuseum Schiphol. Transferpassagiers kunnen wachtend op hun vlucht tien echte oude meesters zien. Op ‘informatiezuilen’ is alle informatie over de tentoongestelde werken te vinden. Skipintro maakte daarvoor de
toepassing: zoom in op details, bekijk verwante werken, lees meer over de kunstenaar et cetera.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie