Rode Kruis start imagocampagne

Het Nederlandse Rode Kruis wil met een grootschalig 'charmeoffensief' proberen meer jongeren aan zich te binden. Het eerste project van de campagne is een docusoap, die vanaf eind april op televisie te zien is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens voorlichter R. Tombrock gaat het niet om het verhogen van de naamsbekendheid, maar om de bezigheden van het Nederlandse Rode Kruis onder de aandacht te brengen. Bovendien zou het Nederlandse Rode Kruis een wat breder en jonger publiek als vrijwilliger wensen. Tombrock: 'Jongeren stellen andere eisen aan vrijwilligerswerk dan senioren. Ouderen committeren zich vrij trouw aan een bepaalde organisatie, terwijl voor jongeren elk nieuwe project zichzelf weer de moeite waard moet bewijzen.'

De Nederlandse afdeling van het Rode Kruis heeft 1,3 miljoen leden en donateurs. Zo'n 34.000 vrijwilligers zijn werkzaam voor de liefdadigheidsinstelling.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie