Samenwerking Eneco’s Toon Zon met RTL Weer

Eneco introduceert deze week Toon Zon. Rond deze innovatie wordt samengewerkt met Buienradar en RTL Weer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eneco Toon Zon is een uitbreiding op Toon waarmee direct inzicht kan worden verkregen in wat zonnepanelen in euro’s opwekken. Eneco, Mindshare en Volt hebben voor de introductie een branded content concept ontwikkeld, met als basis een samenwerking met Buienradar en RTL Weer, vanuit het centraal thema &;opgewekt&;. Mindshare is verantwoordelijk voor de totstandbrenging en opzet van de samenwerking met RTL.

De Buienradar meteorologen van RTL Weer zullen op zonnige dagen in-program aandacht besteden aan de kracht van de zon en de hoeveelheid opgewekte zonne-energie.

Om nog meer digitale awareness te creëren voor Toon Zon begint ook de activatie . Eind deze week gaat er een interactieve kaart live waarin een verband wordt gelegd tussen live weerdata en het positieve sentiment in tweets en Instagram posts.

Floortje van den Berg van Eneco: &;Met de redactionele ondersteuning door Buienradar meteorologen in RTL Weer claimt Eneco op een natuurlijke manier het weer in relatie met Toon Zon. Onder andere omdat Buienradar ook als feature op Toon zit, is dit een logische match voor ons.&;

Credits

Mindshare, strategie: Steven de Niet, Han Roode en Ward Cuiper
Volt, campagne strategie / concept / creatie: Pijke Oostra, Robbie Verdoes
RTL, concept: Richard Knaap, Axel Geijtenbeek
Eneco, klant: Yvette Anker, Floortje van den Berg
Video productie: Wenneker: Elles Markx, Martijn van Hees
MediaMonks, digitale productie: Joris Knetsch
Blue Mango Interactive, online advertising: Lodewijk van der Pol

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie