SIRE viert jubileum met jongerenonderzoek

De Stichting Ideële Reclame (SIRE) bestaat 35 jaar. Om dat te vieren voert zij een onderzoek uit naar wat jongeren belangrijk vinden in de maatschappij en waar zij wat aan willen doen. Uit de resultaten wordt een onderwerp gekozen voor een campagne, die SIRE volgend jaar gaat maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het onderzoek is een speciale campagne opgezet onder de noemer 'Jongeren aan het woord'. De spotjes en advertenties zijn sinds donderdag in de media te zien. Teksten van de Nederlandse rappers Raymzter, die momenteel hoog scoort in de hitlijsten met zijn nummer 'KUT Marokkanen', Extince en Opgezwolle zijn in de campagne te zien en te horen. De nummers gaan over maatschappelijke thema's die bij het onderzoek aansluiten, zoals 'Verwend', 'Jonge Ouders' en 'Normen en Waarden'.

SIRE wil met het onderzoek en de campagne eens wat anders doen. ‘Meestal zijn we met volwassen onderwerpen bezig, of het zijn volwassenen die onderwerpen aandragen’, zegt SIRE-directeur A. de Vries. ‘We wilden nu ons oor eens te luisteren leggen bij jongeren. Er wordt altijd over en voor hen gesproken, maar nu wilden we ze zelf eens aan het woord laten.’

Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart. Het onderzoek wordt op 8 november in het Dudok college in Hilversum feestelijk gepresenteerd. Daarbij zullen ongeveer honderd leerlingen een filmpje laten zien dat zij speciaal voor deze gelegenheid hebben gemaakt. De feestelijke presentatie is op 8 november ook op televisie te zien in de TROS TV-show op Nederland 2.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie