Steeds meer geld voor sport

Sportsponsoring blijft wereldwijd groeien. De totale waarde van de sportsponsordeals die in 2001 nieuw zijn afgesloten bedraagt 4,1 miljard dollar, 1,8 miljard dollar meer dan het jaar ervoor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Autobedrijven zijn daarbij de meest actieve sponsors, voetbal en F1 de dominante sporten. De vijftig top-deals werden afgesloten voor gemiddeld vier jaar met een gemiddelde waarde van twee miljoen dollar. Dat blijkt uit de European & World Sponsorship Monitor 2001 die jaarlijks door Sports Marketing Surveys wordt uitgebracht.

Sportsponsoring was in 2001 dominant aanwezig met een aandeel van bijna zeventig procent van alle nieuwe sponsordeals en met tachtig procent van de opbrengsten. Voetbal vormde de topsport met 154 nieuwe deals (éénentwintig procent) en meer dan een kwart van de opbrengsten. In de Formule 1 werden 33 nieuwe contracten gesloten die bij elkaar ook goed waren voor een kwart van de totale waarde aan sponsordeals.

De totale waarde van de sportsponsorships die in 2001 werden afgesloten steeg naar meer dan 4.1 miljard dollar. De langstdurende overeenkomst werd gesloten tussen AmBev en de Braziliaanse Voetbal Bond voor een bedrag van jaarlijks tien miljoen over een periode van achttien jaar. De grootste deal werd gesloten door Marlboro dat voor 85 miljoen dollar ook de komende vijf jaar sponsor is van het Ferrari Formula One team. (Bron: Sponsoronline)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie