Studenten maken geweldscampagne SIRE

Ruim 150 studenten van elf kunstzinnige opleidingsinstituten hebben circa 400 ideeën ingestuurd voor de nieuwe campagne van de Stichting Ideële Reclame (SIRE), Talent tegen Geweld. De campagne (die begin februari start) is gericht tegen zinloos geweld onder jongeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eerdere campagnes van SIRE werden ontwikkeld door professionele reclamebureaus. Decampagne Talent tegen Geweld is tot stand gekomen na een onderzoek onder jongeren dat SIREnaar aanleiding van het 35-jarig bestaan van de stichting heeft laten uitvoeren. Daaruit bleek dathet onderwerp oorzaken en gevolgen van geweld het sterkst onder deze groep leeft.

De deelnemende studenten konden meedingen in diverse categorieën, waaronder televisie,poster en dagblad- en tijdschriftadvertentie. De inzendingen werden beoordeeld door een vakjury,onder leiding van SIRE-voorzitter M. van Honk.

Nils Gerbens, student aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag, wonin de meest in het oog lopende categorie televisie. Zijn filmpje toont twee opgeschoten jongens dieeen willekeurige voorbijganger tegen de grond slaan, waarna zij zelf voor schut worden gezet. ElineSlegers won twee prijzen, in zowel de categorie advertentie magazines en posters. Slegers, studenteaan de Akademie voor Kunst en Vormgeving St. Joost in Den Bosch, maakte een geborduurdeafbeelding van een roos, met de welbekende tekst: Ben je boos? Pluk een roos.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie