Sun Microsystems Nederland wint reclamevakprijs Accent

Bij de jaarlijkse uitreiking van de Accenten, de reclamevakprijs van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN), is Sun Microsystems dit jaar als enige IT-bedrijf in de prijzen gevallen. In de categorie business-to-business ontving Sun een Accent voor de Oester-campagne, gebaseerd op de individuele benadering van decision makers bij zorgverzekeraars in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reclamebureau LaMarque in Amsterdam ontwikkelde de campagne voor Sun. In de campagne, getiteld "Open Up", werden oesters als metafoor gebruikt. De gedachte hierachter is dat zorgverzekeraars moeten groeien naar een open organisatie, waarin zowel zorgleveranciers als verzekerden toegang krijgen tot relevante informatie. Sun presenteert zichzelf daarbij als partner voor open automatiseringsoplossingen.

De prijs werd dit jaar voor de 15e keer uitgereikt in de Convention Factory in Amsterdam. Aanwezig waren zo'n 500 genodigden uit zowel de reclamebranche als het bedrijfsleven. Gustaaf Vossenaar, Marketing Communicatie Manager van Sun Microsystems Nederland: ‘Veel bedrijven hebben te maken met internationaal ontwikkelde campagnes die dan - met minimale localisatie - op de Nederlandse markt ingezet worden. Een deel van onze marketingcommunicatie komt ook op deze manier tot stand. Wij zijn dus vooral blij met deze Accent omdat dit aantoont dat naast generieke internationale campagnes er zeker ook lokale campagnes ontwikkeld moeten blijven worden, die een hoge empathie hebben en meer herkenbaar zijn voor de mensen uit de doelgroep.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie