Superjaar reclame-industrie wereldwijd

Voor de reclame-industrie was 2000 een ‘jaar van excessen’, zo meldt Advertising Age. Het bureau-inkomen groeide wereldwijd naar 32,57 miljard dollar. Dat is een groei van 12,4 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De cijfers komen van Advertising Age’s 57th annual Agency Report. Het aandeel van de Amerikaanse bureaus in dat inkomen groeide naar 18.94 miljard dollar. Volgens het rapport was 2000 ook het jaar van de grote fusies. De meeste bureaus werden overgenomen door de ‘grote drie’ Omnicom Group, WPP Group and Interpublic Group of Companies. Omnicom heeft een aandeel van 14.4% in de Amerikaanse markt, gevolgd door Interpublic met 14.1% en WPP met 11.9%. Ook wereldwijd is er dat beeld: Omnicom 13.9%, WPP Group 12.4% en Interpublic 12.3%. De drie hebben dus 38.6% van de reclamebureaumarkt wereldwijd.

De verwachting is dat er dit jaar wereldwijd een teruggang in bestedingen komt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie