Tom Kok definitief DDMA-voorzitter

Tom Kok is gisteravond ‒ precies een jaar na de oprichting van de DDMA - met algemene stemmen benoemd tot voorzitter van de branchevereniging voor direct marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De voorzittersplek was precies een jaar vacant. Tegelijk werd een nieuw bestuur gekozen. Naast de oude bestuursleden Siebe Roos, Bob Stumpel en Paul Kelder werden zes nieuwe bestuursleden geïnstalleerd, zodat het voltallige DDMA-bestuur nu bestaat uit tien personen.

Tijdens zijn openingstoespraak gaf Kok aan dat het beleid zich zal toespitsen op drie zaken: belangenbehartiging, netwerken en de ontwikkeling van een keurmerk dat bindend zal zijn voor leden van de DDMA. Wat de belangenbehartiging betreft de nieuwe voorzitter vast dat het dm-vak onder vuur ligt en dat het vak zelf een antwoord schuldig blijft. ‘Er is sprake van een sterk versnipperde sector die de grootste moeite heeft een samenhangend antwoord te vormen op kritiek.’

Een speerpunt blijft daarnaast de ledenwerving. Ledengroei is een voorwaarde om nieuw beleid te kunnen bekostigen. In het eerste jaar is het ledental uitgekomen op 165, het streven is volgend jaar door te groeien tot 235. Om niet alleen afhankelijk te zijn van ledengroei, stelde penningmeester Paul Kelder een contributieverhoging voor van 10 procent. Dit punt haalde het niet, omdat het niet in de agenda was opgenomen, maar zal in een later stadium op elektronische wijze aan de leden worden voorgelegd.

Tom Kok werd eerder deze week benoemd tot voorzitter van de Internet Society Nederland (Isoc.nl). Kok was onder meer partijvoorzitter van D66 (1996-1999), directeur strategie van Achmea en directievoorzitter van FBTO. Hij startte vervolgens Cool Capital. Dat liep mis en hij ging verder met CoolGroup.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie