Top 2000 beter beluisterd

Het marktaandeel van Radio 2 was in de periode november – december 2011 13,1 procent (doelgroep 10+). Dat is 1,5 procent hoger dan het jaar ervoor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is gebruikelijk dat Radio 2 de lijst aanvoert in de laatste maanden van het jaar door de populaire Top 2000. De populariteit van de lijst lijkt te stijgen. In 2010 voerde Radio 2 de ranglijst nog aan met 11,6 procent marktaandeel, vorig jaar steeg dat naar 13,1 procent. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Continu Luisteronderzoek dat wordt uitgevoerd in opdracht van RAB.

Sky Radio, dat zich in de donkere dagen manifesteert als Kerstzender, liet ook een beter resultaat zien dan het jaar ervoor. 9,1 procent in 2011 ten opzichte van 8,7 in 2010. Andere stijgers waren Radio Veronica: van 4,8 procent naar 5,3 procent, 100% NL: van 3,7 procent naar 4,2 procent. Radio 538 en 3FM groeiden ondanks Radio 2 en Sky, zij het marginaal, beiden van 10,6 naar 10,8 procent.

Radio 1 was in deze rapportage de hardste daler. Het ging terug van 8,0 naar 6,2 procent: -1,8 procent. ORN Radio ging terug van 11,3 naar 10,4 procent marktaandeel: -0,9 procent. Q-music daalde van 6,6 naar 6,1 procent: -0,5 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie