VWS-site zorgverzekering druk bezocht

De VWS-website over de nieuwe zorgverzekering heeft sinds de start van de campagne 1,6 miljoen bezoeken gehad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De website maakt deel uit van de overheidscampagne om mensen te informeren over de veranderingen door de nieuwe zorgverzekering. Naast de 1,6 miljoen bezoeken aan de website zijn er 100.000 telefoontjes en 20.000 e-mails via Postbus 51 binnen gekomen. Veel van deze vragen gaan over de financiële gevolgen. Sinds vorige week is op de website een rekenhulp beschikbaar. Mensen kunnen hier op invullen wat hun huidige inkomen is en hoe ze nu verzekerd zijn. Via de rekenhulp wordt dan uitgerekend of men er uiteindelijk op vooruit of op achteruit gaat.

De campagne loopt door. De afgelopen weken zijn er radiocommercials geweest en advertenties in dag- en weekbladen. Verder verschijnt deze week een nieuwe in eenvoudige bewoordingen opgestelde folder in zeven talen. Dit is de eerste folder afkomstig van de overheid met het keurmerk ‘Gewone Taal’. Vanaf 8 december worden er nieuwe tv- en radiocommercials uitgezonden. De boodschap in de commercials is dat je kán kiezen voor een andere verzekeraar, maar dat dit niet hoeft. Er is in ieder geval ruim de tijd om hier over na te denken tot 1 maart 2006.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie