Waarom je juist nu voor livecommunicatie moet kiezen?

Van angst naar kans in tijden van corona

Om verbonden te blijven met hun medewerkers en zakelijke netwerk moeten organisaties juist nu gebruik maken van de kracht van livecommunicatie. Maar wat kan en mag er allemaal? En wat is effectief?

Hoe hou je werknemers betrokken nu ze zo langdurig thuiswerken? En hoe onderhoud je het contact met je netwerk nu er geen congressen en kennisevents zijn? Na maanden van verplichte afstand zijn veel organisaties dringend op zoek naar manieren om verbonden te blijven met hun medewerkers, netwerk en klanten. Op de weg terug naar elkaar blijken live-ontmoetingen een onmisbare schakel.

De kracht van live, juist nu

Organisaties die in coronatijd voor livecommunicatie kiezen, ervaren hoe groot de impact ervan juist nu is. Mensen hebben meer dan ooit behoefte aan echt contact en gedeelde live-ervaringen. Gelukkig is er veel mogelijk, want met heldere protocollen kun je ook in de anderhalvemetersamenleving fysieke evenementen met impact organiseren. Daarnaast bruist de branche van vernieuwing en vooruitgang. Dat bewijzen de digitale talkshows, webinars en hybride events die mensen massaal met elkaar verbinden.

Betrouwbaarheid belangrijker dan ooit

Ondanks het scala aan mogelijkheden is het logisch dat opdrachtgevers in deze onvoorspelbare tijd meer dan ooit behoefte hebben aan een betrouwbare en deskundige gesprekspartner. Daarom lanceert IDEA – de branchevereniging voor Nederlandse bureaus in events en livecommunicatie – nu Choose Live, Choose Wisely: een platform waarop de belangrijkste vragen over live in de anderhalvemetersamenleving worden beantwoord.

Transparante communicatie

Op de site vind je informatie over digitale en hybride events en de actuele stand van zaken rondom regelgeving, verzekeringen en aansprakelijkheid. Wat doe je bijvoorbeeld als je event moet worden aangepast of verzet? Wat gebeurt er als een leverancier in de keten failliet gaat? En wie is er verantwoordelijk voor het gedrag van je bezoekers? Stuk voor stuk zaken die je als bureau en opdrachtgever juist nu op een transparante manier moet bespreken. En dan moet je natuurlijk wel weten waarover je het hebt.

Kies voor de zekerheid van het IDEA-keurmerk

Via de campagnesite kunnen opdrachtgevers eenvoudig in contact komen met een IDEA Certified Leading Agency. Dit zijn bureaus met het IDEA-keurmerk , dat garandeert dat ze onafhankelijk zijn gescreend op financiële kredietwaardigheid, een transparante manier van zakendoen, creatieve slagkracht en deskundigheid in verzekeringen, wet- en regelgeving. Precies het soort zekerheid die je als opdrachtgever zoekt in deze onzekere tijden.

Nieuwsgierig?

Meer weten over het keurmerk of IDEA Certified Leading Agencies? Bel of mail dan met IDEA. Heb je specifieke juridische vragen of verzekeringskwesties over het organiseren van evenementen? Neem dan gerust contact op met de gespecialiseerde IDEA-partners Van As Advocaten of Klap No Risk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →