Wereldwijde advertentie-uitgaven stijgen ook dit jaar

WK, Olympische Winterspelen en mobile stuwen groei.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bedrijven geven wereldwijd meer uit aan advertenties. Dit jaar stegen de advertentie uitgaven met 5,7% naar $454 miljard. Hiermee gaat dit  jaar een kwart van alle advertentie uitgaven naar digital. eMarkteer verwacht dat over vier jaar zlefs een derde van alle budgetten aan online advertising wordt uitgegeven. 

Volgens de Amerikaanse marktonderzoeker zijn naast grote sporteventement zoals WK voetbal en de Olympische Winterspelen ook Mobile belangrijke pijlers voor deze groei. Wereldwijd stijgt mobile advertising met bijna 85% tot $32,7 miljard en neemt het bijna een kwart van alle online advertising uitgaven wereldwijd in. eMarketer verwacht dat over enkele jaren mobile advertising het voornaamste deel van alle advertising budgetten zal innemen.  Wederom is de VS dit jaar weer de marktleider met $180 miljard aan uitgaven, China is vanwege haar grote bevolkingsaantal tweede. Digitaal groeien de advertentie uitgaven met 16,7%  dit jaar ($140,15 miljard). 

 

 

Bron: eMarketer

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie