Zes Filmleeuwen Nederland, goud voor TBWA/CC

Nederland heeft op het International Advertising Festival in Cannes zes Leeuwen (1 goud, 2 zilver, 3 brons) in de categorie commercials gewonnen. Het enige goud ging naar TBWA/Campaign Company voor ‘100 mensen’ van de Verenigde Naties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zilver was er voor opnieuw TBWA met de omstreden commercial ‘Parade’ van Delta Lloyd. Het bureau pakte ook nog een bronzen Leeuw met ‘eye candy’ voor de stichting Consument & Veiligheid. Zilver én brons ging naar ‘Be Light’ (zilver) en ‘Horses’/’Boats’ van 180 Amsterdam voor Adidas. Brons ging naar KPN Mobile en PMSvW/Y&R (File). Nederland eindigde in de rangschikking op de vierde plaats, na Argentinië dat ook zes Filmleeuwen won, maar meer goud. Traditioneel kregen de VS (17 Leeuwen) en Engeland (16) de meeste prijzen bij de commercials. De Grand Prix ging naar de commercials voor het Amerikaanse Fox Sports, gemaakt door Cliff Freeman & Partners. Bureau van het jaar werd F/Nazca Saatchi & Saatchi in Brazilië, de Palme d’Or (beste productiemaatschappij) ging naar .media uit de VS en de Journalists’ Award kreeg New Deal DDB Oslo voor ‘Ballroom Blitz’ van de Noorse Lotto.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie