Z@ppelin verliest kijkers bij mooi weer

Jonge kijkers keren Z@ppelin op de eerste mooie dagen steevast de rug toe, terwijl de commerciële kinderzenders kijkers blijven trekken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kijkcijferanalisten van Publieke Omroep kunnen de jaarlijkse mooi-weer-dip van niet verklaren en zijn een onderzoek gestart naar het kijkgedrag van kinderen tussen 3 en 12 jaar in deze periode van het jaar.
Volgens Marjan den Ouden van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek van Publieke Omroep hebben ze de afgelopen jaren nog nooit een vinger kunnen krijgen achter deze daling van het marktaandeel van de kinderprogramma's op . ‘Er is de afgelopen tijd niets gewijzigd in de programmering van en de commerciële kinderzenders, dus daar kan het niet aan liggen. heeft tussen 18.00 en 19.00 uur altijd een marktaandeel van zo'n 50 procent. Nu zit het aandeel tegen de 40 procent. Deze terugval keert heel opvallend ieder jaar terug. Wellicht gaan de met mooi weer eerder buitenspelen dan de 'commerciële kinderen'. Misschien zijn de commerciële kijkertjes wel meer tv-verslaafd’, zegt ze tegen De Gooi- en Eemlander.

Tv-zender FoxKids helemaal geen last heeft van het mooie weer. Integendeel. Er kijken meer kinderen dan ooit naar het station. In maart dit jaar was het marktaandeel van FoxKids bijna vijf procent hoger dan in maart vorig jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie