Het Nederlandse denimmerk zet Carlsen, naast Liv Tyler, als gezicht in voor zijn wereldwijde herfst/winter 2010 advertentiecampagne. G-Star bedacht het concept zelf. Interactief reclamebureau Media Republic ontwikkelde in samenwerking met chess.com het online platform www.g-star.com/rawchess waarop iedereen deze bijzondere partij live kon volgen én meespelen.
Vanuit het Cooper Square Hotel in New York zorgde Media Republic er onder andere voor dat Magnus via een video stream live met de wereld in verbinding stond. De online schakers konden een zet doen door te stemmen op een van de voorgestelde zetten van Maxime Vachier-Lagrave, Hikaru Nakamura en Judit Polgár, de drie schaakgrootmeesters die namens de wereld speelden. Schaakgrootheid Garry Kasparov was aanwezig als ambassadeur van de RAW World Chess Challenge en gaf live commentaar via een audiostream.
De live streaming beelden vanuit New York toonden Magnus achter het schaakbord, zodat hij daadwerkelijk tegenover je zat. Elke zet werd direct doorvertaald naar het virtuele schaakbord op de site, waardoor Magnus en de wereld zich konden voorbereiden op hun volgende zet. Na 2,5 uur en 44 zetten bleek dat Magnus zijn titel met recht mag dragen en moest de wereld zich gewonnen geven.
Joris Aperghis, cmo van G-Star: 'Het was een erg geslaagd evenement voor alle partijen. Magnus is daadwerkelijk de beste schaker ter wereld, nu hij de hele wereld tegelijkertijd heeft verslagen. Bijna 100,000 fans hebben de wedstrijd op de verschillende platformen gevolgd. Een fantastische lancering van Magnus als ons nieuwe campagnemodel.'
G-Star laat Magnus Carlsen schaken tegen hele wereld
Schaker Magnus Carlsen speelde op 10 september in New York een bijzondere schaakpartij: tegen de hele wereld. Het was een initiatief van…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu