Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Defining your business is designing your business’

De nieuwste editie van Creatie is uit en gaat over personality brands als Schiphol en sigarenhuis Hajenius. Gasthoofdredacteur is Tom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 

Samengevat komt die hierop neer:

‘Personality brands worden geleid en gedreven door mensen die een diepere, persoonlijke verbondenheid met het merk voelen.

Tegenover personality brands staan professional brands. Professional brands zijn bedachtzamer, rationeler, strategischer. Over het algemeen zijn professional brands op langere termijn stabieler in hun resultaten en succesvoller.

Maar personality brands zijn de merken waar je echt van kan houden en een verbinding mee kunt voelen.

Dat gaat voorbij de functionaliteit. Emotie – het allerbelangrijkste element in communicatie, interactie en commercie – is gewoon sterker vertegenwoordigd.

Daar ligt ook de link naar design, het vakgebied dat een persoonlijkheid tot expressie moet brengen. Design moet, zonder woorden, het innerlijke karakter aan de buitenkant voor iedereen direct zichtbaar en voelbaar maken.’

 

Dorresteijn, verklaard bestrijder van gebakken lucht, ging vervolgens op zoek naar antwoorden; hij wilde per se veel interviews zelf doen met personality brands als Zeeman, Schiphol en Hajenius. Zoals hij ook aanbood de vormgeving onder auspiciën van de Creatie-redactie onder handen te nemen nemen, waarmee het blad zijn eigen ‘persoonlijkheid’ ter beschikking stelde.

En daarmee legt Dorresteijn, als vakman, zijn eigen persoonlijkheid in de weegschaal.

 

Creatieven, brand managers en andere stakeholders opgelet: bekijk  een aantal boeiende artikelen uit het nummer.

Bekijk hier de animatie van Studio Dumbar voor ‘zijn’ Creatie – en vraag een gesprek over de personality van jouw eigen brand met Tom Dorresteijn aan.

 

Neem een abonnement op .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in