Het financieel armlastige MVV heeft overeenkomsten gesloten met bedrijven om als een soort tussenhandelaar van producten en diensten te functioneren. De provisie die het oplevert, gaat de clubkas in, zegt Braken. 'Sponsors en supporters willen best investeren in de club, maar er moet wat tegenover staan. Dat doen we op deze manier. Als de acties een beetje gaan lopen, kan het MVV een aardig bedrag opleveren.' En het is volkomen legaal, zegt Braken. 'In 1928 bij de Olympische Spelen ging het al zo. Coca-Cola wilde best de Spelen sponsoren, maar dan moesten de deelnemers wel cola drinken.
Tussenhandel ‘nieuwe’ vorm van sponsoring
Alternatieve sponsoring, noemt commercieel manager John
Braken het. MVV is zelfs in de oliehandel gedoken om extra inkomsten binnen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu