Overslaan en naar de inhoud gaan

AD heeft grootste bereik in print

De Telegraaf heeft online het grootste dagbereik, blijkt uit NOM.
dagbladen

Het AD heeft met 1.222.000 het grootste gemiddelde bereik in het tweede kwartaal van dit jaar, zo blijkt uit de bereikscijfers van NOM Print Monitor 2019-III.

Online is het dagbereik van De Telegraaf groter dan van het AD.

Printbereik

Nieuwsmedia rapporteren oplages al sinds vorig jaar niet meer. Ze werken alleen nog met bereikcijfers, maar de tendens blijft hetzelfde als afgelopen jaren: printoplages dalen en digitale oplages (officieel digitale census van replica’s) stijgen. Ook het online bereik groeit.

Volgens de nieuwste NOM-cijfers heeft AD in print het grootste in bereik met 1.222.000, gevolgd door De Telegraaf met 1.146.000. De Volkskrant komt uit op 681.000, NRC (en nrc.next) heeft 405.000. Trouw ziet het gemiddelde bereik uitkomen op 314.000, Het Financieele Dagblad heeft 139.000. Reformatorisch Dagblad bereikt 167.000 lezers, Nederlands Dagblad 103.000.

De dagbladen samen van ADR Nieuwsmedia komen op een bereik van 2.688.000 en DPG dagbladen totaal op 3.492.000.

Het bereik van betaalde landelijke dagbladen is stabiel met 3,6 miljoen mensen.

Digitaal

De Telegraaf heeft het grootste gemiddeld dagbereik van de landelijke nieuwsmedia met 1.615.000, gevolgd door AD met 1.571.000. De Volkskrant komt op 406.000, NRC op 293.000. Trouw komt op 184.000. FD komt op 50.000 en Reformatorisch Dagblad bereikt dagelijks gemiddeld 47.000.

Het dagelijks bereik online is 3,1 miljoen lezers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in