De meest tevreden medewerkers zijn ook het meest tevreden over de effectiviteit van de communicatie van hun managers. Conclusie van onderzoeker Brad Whitworth, manager Externe communicatie bij HP, is dan ook dat interne communicatiemedewerkers meer moeten doen om managers te begeleiden in hun communicatierol. Managers vergeten vaak dat informeren onderdeel van hun werk is. En maar al te vaak denken communicatiemedewerkers dat het voldoende is managers te voorzien van kant-en-klare presentaties. Maar medewerkers willen meer dan een hapklaar praatje van hun baas. Tijd dus om managers beter uit te gaan rusten met communicatievaardigheden.
Verder werd duidelijk dat communicatiemedewerkers zich wenden tot managers voor allerlei bedrijfsinformatie. Algemene medewerkers doen dat pas in tweede instantie. Zij halen ook informatie uit de massamedia en van de beursvloer. Volgens Whitworth vervaagt hiermee de grens tussen interne en externe doelgroepen.
Bron: PR Week US
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!