Beter communiceren is beter presteren

Hoe beter managers communiceren met hun medewerkers, hoe beter deze presteren. Dat blijkt uit een onderzoek gedaan bij Hewlett-Packard in de Verenigde Staten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meest tevreden medewerkers zijn ook het meest tevreden over de effectiviteit van de communicatie van hun managers. Conclusie van onderzoeker Brad Whitworth, manager Externe communicatie bij HP, is dan ook dat interne communicatiemedewerkers meer moeten doen om managers te begeleiden in hun communicatierol. Managers vergeten vaak dat informeren onderdeel van hun werk is. En maar al te vaak denken communicatiemedewerkers dat het voldoende is managers te voorzien van kant-en-klare presentaties. Maar medewerkers willen meer dan een hapklaar praatje van hun baas. Tijd dus om managers beter uit te gaan rusten met communicatievaardigheden.

Verder werd duidelijk dat communicatiemedewerkers zich wenden tot managers voor allerlei bedrijfsinformatie. Algemene medewerkers doen dat pas in tweede instantie. Zij halen ook informatie uit de massamedia en van de beursvloer. Volgens Whitworth vervaagt hiermee de grens tussen interne en externe doelgroepen.

Bron: PR Week US

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie