Dat verklaart mede de enorme populariteit van het Chinese sms-verkeer. En dan hebben we het meteen over de wet van de grote getallen: er zijn 600 miljoen Chinezen met een mobieltje, die samen 55 miljard sms’jes per maand versturen.
Dat zijn 1100 sms’jes per Chinees per jaar. Tussen die sms’ers zitten overigens flink wat adverteerders. Adverteerders mogen onbeperkt gebruikmaken van sms-verkeer. En dat doen ze dus ook.
Van hun totale reclamebudget geven Chinese adverteerders gemiddeld 7 procent uit aan het sms-kanaal. Spamfilters zijn er dan ook populair. Maar spam omzeilen blijkt lastig in praktijk, want de spammers zijn gehaaid.
De inhoud van de spam geeft aardig inzicht in de wijze waarop China zich ontwikkelt. Ging het vroeger vooral om smokkelwaar, porno en vervalste identiteitspapieren, nu bieden spammers hypotheken, extra onderwijs en financieel advies aan.
Bron: Absatzwirtschaft
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!