Overslaan en naar de inhoud gaan

Vraagtekens bij reputatieonderzoek

Elk jaar vraagt het Duitse Reputation Institute in Hannover consumenten over de hele wereld welke bedrijven zij het meest waarderen. Hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend is dat er in de top 10 geen Duitse en Nederlandse bedrijven voorkomen. Wel drie Deense (Lego, AP Moller-Maesk en Rockwool) en twee Italiaanse (Barilla en Ferrero).

Misschien moeten we de uitkomsten met een korreltje zou nemen. Want de scores lijken nauw samen te hangen met al dan niet chauvinistische gevoelens bij de respondenten. Zo zijn Duitsers en Nederlanders niet zo gauw geneigd om de loftrompet te steken over bedrijven uit eigen land.

Consumenten in andere landen getuigen juist eerder van hun enthousiasme over bedrijven van eigen bodem. Een vinding die op zich ook een interessant onderzoeksresultaat is.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in