Experts laten hun licht schijnen op actuele kwesties in de podcast ExpertCast

Er zijn meer kennisorganisaties dan je denkt. Alle hebben de potentie om een bron voor media te zijn. Je hoort ze in de podcast ExpertCast.

Het zijn vaak dezelfde experts, van wie je de opvattingen over actuele onderwerpen leest, hoort of ziet. Terwijl er veel meer kennisorganisaties in Nederland zijn dan je zou denken. En bij die organisaties werken experts met veel kennis over uiteenlopende onderwerpen, vaak erg geschikt om door media als input te worden gebruikt. In ExpertCast van ANP Business komen deze experts aan het woord.

55% van de pr- en communicatieprofessionals zegt actief, of soms, experts in te zetten. Dat komt uit een onderzoek van Markteffect (2022) in opdracht van ANP Business. 20% overweegt het. De belangrijkste drijfveren zijn het vergroten van de merkbekendheid, het verbeteren van de reputatie en het vergroten van de betrouwbaarheid van het merk.

Niet alleen onderwijsinstellingen of onderzoeksinstituten zijn kennisorganisaties; eigenlijk is elke organisatie met concrete kennis in huis een kennisorganisatie met potentie om als bron te dienen voor media.

ExpertCast

ExpertCast, de podcast van ANP Business, biedt verdieping bij het nieuws, door experts van verschillende kennisorganisaties. Iedere aflevering start met een nieuwsbericht van het ANP gevolgd door een interview met een expert over die kwestie. De experts worden geïnterviewd door Luna van Der Waarde, mediaspecialist bij ANP Expert Support. 

De podcast, en de quotes die uit het gesprek komen, worden gedeeld met media. ANP Business helpt deze experts en hun organisaties in beeld te komen bij media op verschillende manieren, om zo (meer) earned media te genereren. En dat levert ze onder andere meer vertrouwen van media en hun doelgroep op.

Luisteren: Marion van Happen (HeadFirst Group)

Krapte: Flexibele schil op Schiphol heel belangrijk

Op Schiphol is het enorm druk. Dat komt onder andere door personeelstekorten, vooral bij de bagageafhandeling.

Marion van Happen, CEO van HeadFirst Group, spreekt met Luna van der Waarde over de drukte op Schiphol, wat de luchthaven kan doen om mensen binnen te houden en te werven, en hoe er vanuit vakbonden en overheid over flexwerkers wordt gedacht.

Luister de aflevering via jouw favoriete podcastplatform, zoals Spotify.

Meer weten over de podcast of heb je interesse zelf een podcast of quote te delen met media? Kijk dan op anp.nl/expertcast of anp.nl/experts.

Het logo van ANP Business met een geel icoon en de omschrijving van de podcast.
ExpertCast, de podcast van ANP Business