Flair wil verjonging van lezersgroep en vernieuwt ‘radicaal’  

Ander uiterlijk en nieuwe inhoudelijke focus moeten beter aanluiten bij ‘de jonge vrouw van nu’ om leidende positie te verstevigen.

Met een nieuw uiterlijk en inhoudelijke focus op ‘zelfontwikkeling zonder bullshit’, heeft Flair gekozen voor een ‘nieuw hart van het merk’. De vernieuwing moet leiden tot verjonging van de doelgroep en versteviging van de nummer-één-positie in bereik onder jonge vrouwen.

De nieuwe redactionele formule sluit aan bij de veranderende behoefte van de jonge vrouw, volgens Flair. Het merk hield onderzoek onder ruim 2.600 jonge vrouwen en ziet dat de doelgroep kampt met hun mentale gezondheid.

Ruim twee derde (68%) geeft aan prestatiedruk te ervaren, de helft daarvan zegt dat ze zich deze druk zelf oplegt.Maar liefst 76% kampt met depressieve gevoelens, paniekaanvallen of burn-outklachten. 40% vindt dat er te weinig aandacht is voor mentale gezondheid in de media.

Stem geven

Hoofdredacteur Marije Veerman spreek van schokkende cijfers. ‘Daarom maken wij daar in Flair nu meer ruimte voor. Door goed te luisteren, maar vooral door de jonge vrouw een podium en stem te geven.’

Met praktische adviezen van rolmodellen en experts wil Flair lezers ‘empoweren’, stelt Veerman. ‘Flair wordt dé plek voor de jonge vrouw die het beste uit zichzelf wil halen. Vrouwen die sterk én kwetsbaar durven zijn. Weten wat ze willen, maar soms ook niet.’

Vooral digitale groei

Flair is momenteel het grootste magazinemerk voor vrouwen tussen 25 en 45 jaar. Dit is volgens DPG met name te danken aan de groei in digitaal bereik. Momenteel bereikt deze titel al ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Ten opzichte van vorig jaar heeft Flair.nl een groei gerealiseerd van 44% in dagbereik. Veerman verwacht met de vernieuwing verdere groei.

Volgens Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines, past de keuze voor ‘verjonging’ van Flair bij de strategie van DPG. Daarin is er voor iedere levensfase van vrouwen een passend merk. ‘Daarom maken we duidelijke keuzes om onze vrouwenmerken te differentiëren.’

Flair richt zich op de 25+ vrouw, terwijl Libelle zich focust op 45+ vrouwen en Margriet op de doelgroep van 60+ vrouwen.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie