Gastblog: Hoe heel Nederland tijdens corona toch van Links naar Rechts ging

Jumbo schrijft, naar aanleiding van hun nominatie voor de Ster Gouden Loeki 2021, een gastblog over één van hun genomineerde commercials.

Optimistisch

Al eind 2019 ligt het ruwe idee klaar: samen met Snollebollekes wil Jumbo heel Nederland in beweging krijgen tijdens de sportzomer van 2020. Dat loopt even anders: een ander virus dan het sportvirus neemt vanaf maart het land over. De plannen van de fans én die van Jumbo moeten in de ijskast.

Begin 2021 pakken we de oranje draad weer op. Niet dat de coronapandemie is gaan liggen, maar nog een jaar zonder sportzomer is geen optie. Ondanks alle onzekerheid rondom de sportevenementen maken we nieuwe plannen. Jumbo is tenslotte een optimistisch, opgewekt merk. En een beetje vrolijkheid kunnen we in deze tijd allemaal wel gebruiken.

Superfans

Waar andere merken de sport sponsoren, werpt Jumbo zich op als supporter van de fans. Met Snollebollekes als aanvoerder, een speciaal geschreven versie van het ultieme juichlied Links Rechts en de Juichcape als heldentenue roepen we iedereen op om onderdeel te worden van het legioen van Superfans. Want de trots dat wij sowieso Wereldkampioen Juichen zijn, dat is een ongekende drijvende kracht.

De televisiecampagne wordt de start van een massale beweging. Die beweging helpen we vervolgens een handje via onze winkelmedewerkers, influencers en klanten in social media. De beelden van die real life Superfans verwerken we vervolgens in een speciale versie van de commercial, waarin we voorafgaand aan een van de wedstrijden het Nederlands Elftal succes wensen.

Heel Nederland van Links naar Rechts

En daar blijft het niet bij. In tag-ons en onlinevideo's gaan de hamburgers, sauzen en andere aanbiedingen van links naar rechts. De radiocampagne is dankzij ons juichlied meteen herkenbaar. En als iedereen vervolgens over de Jumbo-campagne praat, van Fokke & Sukke tot Johan Derksen, wordt het gevoel dat heel Nederland in beweging is gekomen verder versterkt.

Zo zingt heel Nederland mee, sparen miljoenen Nederlanders voor ons premium en verkoopt Jumbo honderdduizenden Juichcapes. Waarmee maar weer eens bewezen wordt dat je een commercieel succesvolle actie het best kunt bouwen vanuit je merk. Vanuit het optimisme en het aanstekelijk enthousiasme die in het Jumbo DNA verankerd liggen. Ook, of misschien wel juist, in tijden van corona.

Stem op de Snollebollekes Juichcape

Van de 40 Gouden Loeki nominaties in 2021 zijn er 7 voor Jumbo. Twee daarvan hebben een plek in de finale top 10 over het hele jaar. Stem nu op de aanstekelijkste commercial van het jaar op www.stergoudenloeki.nl

Deze blog is geschreven door de Jumbo en Alfred International

Heb jij al gestemd?

Tot en met 20 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep MAX om 21:30 uur op NPO 1.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →