GroupM, Kantar lanceren Mobiel Cross Device Data Panel

De app maakt het mogelijk om beter inzicht te krijgen in geleverde doelgroepen van mobile in app advertising. 

GroupM

GroupM komt samen met Kantar en launching partners RTL en Talpa met het Mobiel Cross Device Data Panel. De app maakt het mogelijk om beter inzicht te krijgen in geleverde doelgroepen van mobile in app advertising. 

Deze innovatie kondigde Remon Buter, head of trading van GroupM, vanmiddag aan tijdens het This Year Next Year evenement in Amsterdam. De service is exclusief voor GroupM-adverteerders beschikbaar.

 

Buter: ‘We willen de waarde van mobile in app advertising inzichtelijker maken. We weten wel waar het verkeer heen gaat, maar door het niet kunnen plaatsen van cookies is het extreem moeilijk om goed  te kunnen targeten  en auditen.’

Vanuit het Kantar-panel is er nu ‘het grootste mobile in app verification panel in Nederland’ beschikbaar. Dit bestaat eind 2018 uit 10.000 panelleden. Het streven is uiteindelijk naar 50.000 panelleden te gaan.

Buter: ‘We synchroniseren de mediadata met de ID van de gebruiker. Daarmee zijn we eindelijk in staat om de juiste prijs voor de media te betalen aan onze lokale partners als RTL, Talpa, TMG, et cetera. De app maakt ook additionele onderzoeksdoelstellingen mogelijk, zoals het verzamelen van GPS-data van de panelgebruikers. Die kunnen wij koppelen aan media.’

Bram van Schaik, CEO Insights Kantar Nederland: 'De samenwerking met GroupM maakt het makkelijker voor klanten om onderzoek te doen naar de effectiviteit van media en bouwen van sterke merken.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie