Overslaan en naar de inhoud gaan

Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller

Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar ook zetten deze media aan tot gesprek en verdieping.
Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands, verzamelen we met een niet aflatend enthousiasme alle zaken die het leven interessanter en mooier maken. Dat doen wij o.a. met de (internationale) topmerken als ELLE, Vogue, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women’s Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World.

Lees meer

Als gretige nieuwsjagers speuren we de wereld af naar kwaliteit en trends op het gebied van mode, relatie, beauty, design (sorry, het worden nu wel erg veel Engelse termen) health, food, travel professional life of welk lifestyle aspect dan ook. Onze vondsten delen we vervolgens via al onze media en events met onze lezers, gebruikers, klanten en fans.

Dit doen we op onze herkenbare, hoogstaande, eigenzinnige manier en altijd met de behoeften van de eindgebruiker in het vizier. Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag zijn media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt onze grondwet: content/service first, medium/platform second. Autoriteit en relevantie worden steeds belangrijker in een wereld waar informatie in overvloed te vinden is. Hearst is een mediabedrijf waar de behoefte van onze gebruikers centraal staat. Wij staan dan ook meer dan ooit klaar om in deze behoefte te voorzien.

Lees minder
Hearst

Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen kunnen vaker rekenen op meer volgers. Dat blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Motivaction onder ruim 1.500 Nederlandse mediagebruikers in opdracht van Hearst Netherlands. In het onderzoek is gekeken naar 44 media, variërend van traditionele media zoals magazines en hun websites, kranten en tv tot social media, en ‘nieuwe’ media zoals video on demand- en muziekstreamingsdiensten.

Adverteren effectiever in positieve media

Uit het onderzoek blijkt dat een positieve context adverteerders in staat stelt effectiever mensen te bereiken en te bewegen. Wanneer Nederlanders een positief gevoel ervaren tijdens mediagebruik, praten 2 op de 5 met een ander over wat ze gelezen, gezien of gehoord hebben. Een derde van de respondenten gaat op zoek naar meer informatie naar aanleiding van een artikel of video. Een kwart zoekt naar aanleiding van een advertentie meer informatie op. Opvallend is dat magazine-lezers vatbaarder zijn voor media met advertising dan niet-magazine-lezers. Het magazine (print) is daarnaast het enige mediatype dat erin slaagt zowel te informeren, te ontspannen als me-time te creëren. Andere media zitten óf sterk aan de informatieve kant, óf juist aan de entertainment kant.

Power of Positivity

Hearst slaagt er met haar merken in een positieve context te creëren en stelt adverteerders zodoende in staat effectiever te adverteren. De merken van Hearst Netherlands hebben een hoge emotionele impact op lezers en roepen een overall positief gevoel op, waardoor lezers sneller geneigd zijn tot actie wanneer zij worden blootgesteld aan advertising. Hier slaagt Hearst Netherlands over het algemeen beter in dan bijvoorbeeld social media, tv, kranten en andere magazines. Hearst noemt het de Power of Positivity.

Meerderheid Nederlanders positief ingesteld

Het onderzoek laat ook zien dat ruim een meerderheid van de Nederlanders positief is ingesteld. Twee derde (67%) van de ondervraagden ziet zichzelf als iemand met een positieve kijk op het leven. Wanneer wordt doorgevraagd blijkt zelfs 78% van de Nederlanders positief ingesteld.

Lees hier meer over het onderzoek

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands, verzamelen we met een niet aflatend enthousiasme alle zaken die het leven interessanter en mooier maken. Dat doen wij o.a. met de (internationale) topmerken als ELLE, Vogue, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women’s Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World.

Lees meer

Als gretige nieuwsjagers speuren we de wereld af naar kwaliteit en trends op het gebied van mode, relatie, beauty, design (sorry, het worden nu wel erg veel Engelse termen) health, food, travel professional life of welk lifestyle aspect dan ook. Onze vondsten delen we vervolgens via al onze media en events met onze lezers, gebruikers, klanten en fans.

Dit doen we op onze herkenbare, hoogstaande, eigenzinnige manier en altijd met de behoeften van de eindgebruiker in het vizier. Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag zijn media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt onze grondwet: content/service first, medium/platform second. Autoriteit en relevantie worden steeds belangrijker in een wereld waar informatie in overvloed te vinden is. Hearst is een mediabedrijf waar de behoefte van onze gebruikers centraal staat. Wij staan dan ook meer dan ooit klaar om in deze behoefte te voorzien.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in