Hornbach radioadverteerder van het jaar

Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) is vanmiddag radioadverteerder van het jaar geworden bij de RAB Radio Advertising Awards.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat gebeurde tijdens het Turn-Up-Radio event in Paradiso in Amsterdam. Volgens de vakjury is Hornbach met een efficiënt budget in staat het medium radio te claimen en is er een goede match van de doelgroep met het medium. Hornbach weet zich met en op radio te onderscheiden door gebruik van opvallende creatie met een zeer sterk soundlogo. De retailer maakt in de volle breedte gebruik van het medium in zenderkeuze en non-spot met een prijsvraag waarmee zzp-ers een radiocampagne kunnen winnen.

Tempo-Team (TBWA\Neboko), C1000 (Alfred) en Stichting Stop Kindermisbruik (Publicis Amsterdam) werden door de Vakjury Creatie tot winnaars bekroond. De favoriet van de Nederlandse consument is Albert Heijn (TBWA\Neboko). Patrick Horstman (Mindshare) pakte de titel Radioplanner van het jaar.

De vakjuryprijs Creatie Profit is gewonnen door Tempo-Team met de radiocampagne 'Herplaatsen'. Volgens de jury is er goed gebruikgemaakt van de emotionele kracht van het medium radio. De commercial is bijzonder humoristisch vanwege het basisschool tafereel dat geprojecteerd wordt op het bedrijfsleven. De kwaliteit van het concept onderscheidt zich door een goed begrip van culturen in het bedrijfsleven en er wordt goed geacteerd.

Met de radiocampagne ‘Realistische aanpak’ heeft Stichting Stop Kindermisbruik de beste creatieve radiocommercials in de categorie non-profit neergezet. De commercials zijn gebaseerd op een creatief goed idee waarbij de luisteraar op het verkeerde been wordt gezet. Dit maakt de boodschapoverdracht en de herinnering zeer sterk. De uitvoering is kwalitatief sterk met een krachtige stem en functionele muziek.

C1000 had de beste inhaker van het jaar met de radiocommercial ‘Geluksvogeltjes’. Voor het EK Voetbal 2012 maakte Alfred een drie minuten durende feel good song die het hele reclameblok claimde. Een compromisloos concept met een goede uitvoering dat het EK heeft neergezet en de Nederlanders heeft geraakt, aldus de vakjury.

Met 30% van de stemmen won “Hmmm ijsjes” van Albert Heijn de publieksprijs. Ruud de Wild maakte de winnaar bekend tijdens zijn radio-uitzending, die te volgen was in de zaal van Paradiso waar de genomineerden aanwezig waren. Consumenten konden via de site stemmen op vijf finalisten die over waren gebleven uit een panelonderzoek met maar liefst 370 radiocommercials.

Patrick Horstman van mediabureau Mindshare heeft de prijs voor Radioplanner van het jaar in ontvangst genomen. 'Patrick is een vrolijke noot door altijd een radiograpje in zijn zendtijdaanvraag te verwerken. Hij onderhoudt nauw contact met de accountmanagers van radiozenders en door het medium met verve te promoten bij zijn collega’s blinkt hij uit als radioplanner.'

De winnende commercials zijn te beluisteren via .

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie