Kinderen gaan op voor VTech-vlogmaster 2020 in vierdelige YouTube-serie

Abovo Media verantwoordelijk voor concept en creatie.

VTech komt met de vierdelige YouTube-serie ‘Vlogmasters’. Het is de start van een rootschalige crossmediale videostrategie die Abovo Media voor het elektronisch- en educatief speelgoedmerk heeft ontwikkeld.

In de serie worden drie kinderen gevolgd die met behulp van bekende Nederlandse en Belgische YouTubers hun eigen vlogvideo’s (leren) produceren met als doel ‘Vlogmaster van 2020’ te worden. Naast de drie vlogtalenten kunnen de kijkers zelf ook meedingen naar de titel door hun eigen video in te sturen. 

Advertentie
advertisement

Aanleiding is de introductie van de VTech KidiZoom Vloggercam, een vloggercamera voor kinderen vanaf vijf jaar. In iedere aflevering staat één van de populaire YouTube-thema’s van de jonge doelgroep centraal: pranken, jumpen en dansen.

Producent Diede Bouma koppelde voor ieder thema een populaire YouTuber aan een aanstormend talent. Zo helpt vlogger
Rutger Schipper zijn zusje Noor met het maken van een coole jumpvideo, laat Kalvijn Guy zien wat je nodig hebt om een prankvideo te maken en legt de Belgische Celine Dept Ella uit hoe ze een dansvideo voor TikTok opneemt.

De jonge kijkers bepalen wie ‘vlogmaster van 2020’ wordt.

Malu Limpens, senior marketingmanager bij VTech: 'We hopen natuurlijk nog meer kinderen te bereiken en te motiveren zelf creatief aan de slag te gaan met het maken van video’s met onze KidiZoom-producten. Dit gaan we onder andere doen met een preroll-campagne op YouTube. Daarnaast bereiken we de ouders door de inzet van een branded-contentartikel op Kek Mama, de socialemediakanalen van VTech én het enorme bereik van de YouTubers.'

Strategisch directeur Niels Bruinsma van Abovo Media zegt dat de YouTube-serie pas het begin is van een grootschalige crossmediale videostrategie die het bureau voor VTech heeft ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie