Hoe NPO Radio de campagne van Milieudefensie een boost gaf

Een goede match tussen merk en medium: in deze klantcase lees je hoe Milieudefensie met radio haar doelgroep effectief bereikte.

Op 14 december zijn er weer nieuwe coronamaatregelen bekendgemaakt. Helaas met grote gevolgen voor veel merken, die nog steeds met corona worden geconfronteerd. Milieudefensie ging met haar radiospot in op de actualiteit en riep op tot duurzaam herstel na de crisis. Via NPO Radio wilde de klimaatorganisatie extra handtekeningen genereren voor haar petitie en met resultaat: het medium radio bleek een sterk positief effect te hebben.

Een van de resultaten waar Milieudefensie erg tevreden mee is, is de piek in handtekeningen: er was een substantiële groei in het aantal tekenaars per dag. De keuze voor radio is daarbij uitstekend bevallen en het medium bleek bij uitstek in staat om de gewenste doelgroep eenvoudig en effectief te bereiken. Daarbij kon Milieudefensie als charitatieve instelling bij Ster ook nog profiteren van voordelige tarieven.

We wilden graag weten in hoeverre de petitie gepusht zou worden door radio en in hoeverre radio de kanalen die we normaal gesproken inzetten, zou versterken.
Mike van Ham, communicatieadviseur bij Milieudefensie

Door het medium en de zenders goed af te stellen op de doelstellingen van de campagne, heeft Milieudefensie deze ruimschoots gehaald. Alles weten over de succesfactoren van deze campagne? Of ben je benieuwd wat NPO Radio jouw merk te bieden heeft? In deze klantcase staat alles voor je op een rij.

Meer informatie over de inzet van radiocampagnes? Of wil je meer weten over adverteren als charitatieve instelling bij Ster? Neem vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers!

Plaats als eerste een reactie