Luistercijfers: NPO Radio 2 verliest van Qmusic op 10+, NPO Radio 5 stijgt door

De luistercijfers van augustus en september zijn bekend gemaakt door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

De luistercijfers van augustus en september zijn bekend gemaakt door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). NPO Radio 2 heeft haar marktleiderschap moeten afstaan aan Qmusic, maar NPO Radio 5 blijft stijgen in alle doelgroepen.

NPO Radio 2 behoudt marktleiderschap in 25-67 en Business-to-Business

Hoewel Qmusic het deze luisterperiode van NPO Radio 2 heeft gewonnen op 10+, is NPO Radio 2 nog wel marktleider in doelgroepen 25-67 en Business-to-Business. In 25-67 heeft de radiozender een marktaandeel van maar liefst 13,3%, in Business-to-Business is dit marktaandeel 14,6%. 

10+ top 3 augustus en september

NPO Radio 5 stijgt wederom in 55+, 25-67 en 10+

NPO Radio 5 blijft groeien in populariteit. In de kerndoelgroep 55+ stijgt de radiozender met 0,4% ten opzichte van voorgaande luisterperiode naar een aandeel van 11,3%. Ook in de doelgroep 25-67 laat de zender een krachtige groei zien van 0,3% van 3,5% naar 3,8%. In 10+ stijgt de NPO Radio 5 met 0,1% naar een marktaandeel van 5,8%. De stijgende lijn van afgelopen jaren zet zich dus voort. 

luistertijdaandelen NPO Radio 5

Ook Radio 3FM toont stijging in 10+

Niet alleen NPO Radio 5 zit in de lift: ook Radio 3FM laat de afgelopen periode een stijging zien. In 10+ gaat de zender van 2,0% naar 2,2%. Verder blijft NPO Radio 4 in 10+ stabiel met een marktaandeel van 2,2%. In de kerndoelgroep 55+ is er sprake van een stijging van 0,1% naar 3,9% marktaandeel. NPO Radio 1 blijft in de kerndoelgroep 46-67 nagenoeg stabiel ten opzichte van dezelfde periode in de afgelopen 5 jaar.

Kansrijke november op NPO Radio

Ook komende periode hebben we veel leuke evenementen op radio in het verschiet, te beginnen met de Evergreen Top 1000 van 22 t/m 26 november. Deze lijst vol klassiekers uit de jaren ’60 en ’70 biedt veel kansen om jouw merk onder de aandacht te brengen. Bekijk hier onze Evergreen Top 1000 pakketten.

De laatste dag van de Evergreen Top 1000 is tevens de populairste koopjes dag van het jaar: Black Friday! Op 26 november wordt er naar hartenlust gewinkeld, en dit biedt veel mogelijkheden voor reclame op de radio. Ook Cyber Monday (29 november) brengt mooie kansen met zich mee. Voor deze dagen hebben we een leuke ‘shopping special’.

3FM Serious Request: Red het regenwoud. Red ons klimaat. Let it grow!

NPO 3FM komt dit jaar, samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF) in actie tegen klimaatverandering door aandacht te vragen voor de regenwouden van Zuid-Amerika. Dit gaat  gebeuren in de week vóór Kerst, van 18 t/m 24 december.

Traditiegetrouw het jaar uit met de Top 2000

Uiteraard sluiten we dit jaar af met ‘de lijst der lijsten’: de Top 2000! De stemweek is dit jaar van 27 november tot 3 december, waarna de Top 2000 op 25 december om middernacht wordt afgetrapt op NPO Radio 2. De Top 2000 wordt niet alleen goed beluistert en bekeken, maar ook zeer goed beoordeeld met maar liefst een 8,1. Zet jouw merk in de schijnwerpers tijdens de Top 2000 en bereik een miljoenenpubliek! Bekijk ons aanbod voor de Top 2000 hier.

Grijp jij je kans?

Wil je met jouw merk dit jaar graag schitteren tussen één van deze evenementen? Of ben je nieuwsgierig naar wat adverteren op NPO Radio nog meer voor jouw merk kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →