Nederlanders staan open voor ‘sociale merkrelatie’

Nederlanders staan open voor een ‘sociale relatie’ met merken. Een op de drie sociale media gebruikers is ‘bevriend’ met een merk, bedrijf of organisatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gemiddeld gaan gebruiker met een stuk of negen organisaties een relatie aan. Graag ontvangen we nieuws en aanbiedingen of kortingen, afgestemd op onze voorkeuren. We willen niet lastig gevallen worden met algemene reclame of ongepersonaliseerde berichten. Dit blijkt uit onderzoek van .
Ondanks een daling in het aantal actieve gebruikers, is Hyves nog steeds het meest populaire Sociale netwerk in Nederland. Iets minder dan de helft van internettend Nederland is aangesloten op dit netwerk. Qua omvang is Facebook ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld en komt uit op 43%. Ook de marktaandelen van LinkedIn en Twitter blijven hard stijgen, bijna een op de vijf online Nederlanders maakt hier gebruik van. De vraag is hoe lang Hyves zijn nummer 1 positie dus nog kan behouden. Hyves scoort namelijk ook hoog als het gaat om het percentage inactieve gebruikers.

Verder blijkt uit het onderzoek dat het internetgebruik van Nederlanders niet meer stijgt. Google, Nu.nl en Marktplaats blijven onverminderd populair. Ook het aantal mensen dat gebruik maakt van sociale netwerken, zoals Hyves, Facebook & LinkedIn is gelijk gebleven. In een paar jaar tijd steeg het percentage van 40% naar 72%, nu lijkt er verzadiging te zijn opgetreden.

Er zit nog wel groei in het percentage Nederlanders dat beschikt over mobiel internet. Van 40% in 2009, naar 41% in 2010 zet de stijging zich voort. Anno 2011 beschikt 44% over mobiel internet. Gemiddeld heeft men 24 apps op zijn telefoon staan, Facebook, Twitter, WhatsApp, Nu.nl en LinkedIn zijn het meest populair. Het percentage mensen dat via een app zijn of haar locatie deelt, stijgt ook nog steeds. Google Latitude is met 5% onder de mobiel internetters anno 2011 de meest populaire app voor het delen van een locatie, gevolgd door Foursquare (4%) en Facebook Places (2%).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie