Nieuw logo van Unilever met visje, bij en lippen

Levensmiddelenconcern Unilever breekt met het verleden door een nieuw logo te gaan gebruiken. Het beeldmerk zal op alle verpakkingen van Unileverproducten worden afgedrukt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilevers merken (bv Dove, Bertolli) zijn wereldberoemd maar de naam Unilever is niet erg bekend bij consumenten. Bestuursvoorzitter Burgmans wil dat door middel van het nieuwe beeldmerk veranderen.

Het nieuwe logo is ontworpen door het bureau Wolf Olins uit Londen. De vele tekentjes die samen de blauwe U vormen, symboliseren vitaliteit.

De nieuwe missie luidt: 'Unilever voegt vitaliteit toe aan het leven'. Die missie keert terug in het logo, dat is opgebouwd uit 25 losse icoontjes. Bijvoorbeeld: de zon (energiebron), de dubbele helix (symbool van het DNA), de bij (schepping, hard werken) de hand (zorg en behoefte) de palmboom (een gekoesterde hulpbron, het paradijs), de vogel (vrijheid, ontspanning) en het hart (liefde en gezondheid).

Het logo bevat ook een aantal alledaagse symbolen als het ijsje (plezier en genieten), de lippen (schoonheid en smaak), de lepel (proeven en koken) en de vis (voedsel en zee).Het nieuwe logo is Unilever is ontworpen door een team van specialisten en intern en extern getest.

De kosten van invoering van het logo bedragen wereldwijd tien miljoen euro, inclusief aanpassing van postpapier en vernieuwing van bedrijfslogo's. Vanaf 1 juli zal het nieuwe beeldmerk te zien zijn op de producten.

(bron: Rotterdams Dagblad)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie