Nieuwe campagne eist eerlijke sportkleding

5 Maart lanceren de Schone Kleren Kampagne (SKK), FNV en Novib, Oxfam Nederland de campagne Fair Play op de Spelen. Dit als onderdeel van een internationale campagne van Clean Clothes Campaign, Global Unions en Oxfam. De campagne roept het Internationale Olympische Comité (IOC) en sportmerken zoals Fila, Puma, Umbro, Asics en Mizuno, op tot eerlijke sportkleding en een verbetering van arbeidsomstandigheden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Nederland richt de campagne zich specifiek op Asics, sponsor van het Nederlands Olympisch team. Verder vragen de organisaties van het NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden in eerste instantie steun voor de campagne. Daarnaast hebben zij een verantwoordelijkheid voor hun eigen sponsorcontracten en licenties.

Uit marktonderzoek naar jongeren en sporters/sportliefhebbers in Nederland dat Novib, FNV en SKK hebben laten uitvoeren blijkt dat voor acht op de tien Nederlanders geldt, dat wanneer er meer bekend zou zijn over arbeidsomstandigheden in de sportgoederenindustrie en op wat voor manier verschillende sportmerken hier mee omgaan, dit een rol zou kunnen gaan spelen in het aankoopproces.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie