‘Personeelsadvertenties in kranten blijven populair’

Bijna 60 procent van de nieuwe personeelsaannames in 2002, is binnengekomen via een advertentie in de krant, blijkt uit een recente meting van de Arbeidsmarkt Monitor van marktonderzoeksbureau Heliview.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder ruim 800 vestigingen in Nederland. Bijna 60 procent van de vestigingen die in 2002 nieuwe personeelsleden in vaste dienst hebben genomen, heeft hierbij gebruik gemaakt van het traditionele kanaal; advertenties in de krant, gevolgd door werving via eigen personeel of externe relaties (36 procent) en via open sollicitaties (34 procent). In de arbeidsbemiddelingsmarkt gaat er jaarlijks ruim 400 miljoen euro om. Gemiddeld wordt er in totaal 12.769 euro per vestiging uitgegeven bij vestigingen die geld besteden aan externe werving. Ruim 45 procent van de vestigingen met meer dan twintig werknemers heeft het afgelopen jaar het internet gebruikt voor het werven van personeel. Dit percentage zegt niets over de succesfactor, want ruim een kwart van het nieuwe personeel is in 2002 binnengekomen via een advertentie op het internet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie