Overslaan en naar de inhoud gaan

TV blijft dominant, smartphone rukt op

SKO publiceert de resultaten van het Moving Pictures 2012 onderzoek. Voornaamste conclusie: Het televisiescherm is dominant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De TV blijft het belangrijkste scherm. Per etmaal wordt 77% van alle minuten AV-content via het televisiescherm bekeken. Via computers wordt per etmaal 18% van alle videominuten bekeken. Voor smartphone en tablet liggen beide percentages op slechts 3%.

Steeds meer mensen kijken naar AV-content via smartphones en tablets. Van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder kijkt 38% wel eens via de smartphone naar audiovisueel materiaal. 24% zegt wel eens via een tablet te kijken. Dat laatste is een verdubbeling ten opzichte van 2011. Dit is vooral het gevolg van de groeiende penetratie van dit soort devices. Het percentage van het totale kijkvolume blijft bescheiden met 6% voor beide devices samen.

De bezitters van de onderzochte devicesoorten kijken met name naar televisiecontent. 89% van het totaal geconsumeerde audiovisueel materiaal bestaat uit televisiecontent en andere professionele content. Het gaat hierbij om live televisie, televisieprogramma’s die later worden teruggekeken, buitenlandse televisieprogramma’s, fragmenten van televisieprogramma’s en films, documentaries en series. In 2011 was dit percentage vergelijkbaar.

User generated content blijft het domein van de smartphone, met 59% van de totale kijktijd op het betreffende apparaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in