Weet je eigenlijk hoeveel 50plussers er zijn?

En nog belangrijker, wat besteden ze en waar kan je ze bereiken?

Op dit moment zijn er ruim 7,5 miljoen 50-plusser, veel meer dan doelgroep 20-49 (6,5 miljoen). Deze doelgroep stijgt de komende jaren aanzienlijk!

Bron CBS.
Bron CBS.

Over bestedingen gesproken:

Veel 50plussers hebben een aardig vermogen opgebouwd.  Zij bezitten ongeveer driekwart van het totale particuliere vermogen in Nederland. En, de huidige babyboomers beginnen te erven van hun ouders, waarmee het totale vermogen groeit in deze groep.

Daarmee zijn 50plussers een uiterst interessante consumentengroep voor banken, verzekeraars, horeca, recreatie en toerisme, zorgaanbieders en aanbieders van luxe consumentengoederen. Een doelgroep om terdege rekening mee te houden in marketing-, reclame- en communicatiestrategieën.

En hoe bereik je ze dan?

Alle 50plussers kijken tv toch? Dus een veel gehoorde opmerking is: “koop in op 20-49 en krijgt de 50plusser erbij”.

Maar deze doelgroep is heel divers en kan ook op een andere manier worden bereikt
Met bekende merken zoals Plus, Max, en ruim 700.000 e-mailadressen bieden wij een ruime keuze aan kwalitatief bereik. Tijdschriften waarvoor men bereid is te betalen (90% abonnees) vanwege de goede content, maar ook ruim 700.000 e-mailadressen met een hoge openingsrate (35%) dankzij interessante content.

Wij dagen u uit om uw product binnen deze media aan te bieden, uw campagne te laten aansluiten op uw tv-commercial of om traffic te genereren naar uw website.

Dat kan met:
Plus Magazine: het grootste betaalde maandblad van Nederland met ruim 200.000 trouwe abonnees!
Max Magazine: de enige in oplage stijgende – en grootste RTV-titel van Nederland met ruim 185.000 abonnees.
700.000 e-mailadressen van 50-plussers voor labels zoals Plusonline, Geld&Recht, SeniorWeb, 50plusser.nl met een openingsrate van 30-40 %

Ga naar onze website www.mediaplusbv.nl, neem contact op via info@mediaplusbv.nl of mail mij paul@mediaplusbv.nl en laat je verrassen over deze doelgroep.

Reacties:

Yvonne Goos
Goed om hier bewust van te zijn. Wel lijkt het mij goed om de 50+ doelgroep nog verder onder te verdelen; het is nu te breed. Iemand van begin 50 is tegenwoordig geen 'senior' meer en zit in een andere levensfase dan iemand van 75 jaar.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.