Dit zijn de 12 genomineerden voor de Pim Marketing Literatuur Prijs 2020

Boeken over merkwaarde en klantbeleving domineren de lijst.

De genomineerden

De genomineerden voor de Pim Marketing Literatuurprijs 2020 zijn bekend. Uit de bijna vijftig marketingboeken die jaarlijks in Nederland verschijnen, zijn twaalf kanshebbers gekozen. Dit zijn de nominaties in alfabetische titelvolgorde:

• Aandachtsmarketing, Klaas Weima (S2 uitgevers)

• Beyond Brands, Tom Van den Bergh (LannooCampus)

• Brand change, Thierry Cattoir (LannooCampus)

• Databedreven marketing, Danny Oosterveer (Noordhoff)

• De klant energieke organisatie, Sonja Stalfoort (Van Duuren Management)

• Make Dust or Eat Dust 2.0 - Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering, Roland van Kralingen (Business Contact)

• Marketing Design met Customer Journey Mapping, Eveline van Zeeland (Boom)

• Online Invloed - Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten, Bas Wouters (Boom)

• Ontmoet de Xceptionals - De transitie naar de overtreffende trap in klantvriendelijkheid, Gerrit Piksen (MarketResponse)

• Platformrevolutie - Van Amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken en leven, Martijn Arets (Management Impact)

• Power Brands 2.0 - De 12 wetten van het nieuwe merkdenken, Marc Oosterhout (Adfo Groep)

• The offer you can’t refuse - Wat als klanten meer willen dan een uitstekende service?, Steven Van Belleghem (Van Duuren Management)

Om in aanmerking te komen, dient een boek te zijn ontstaan binnen het Nederlandse taalgebied en gepubliceerd te zijn in de periode van oktober 2019 tot en met september 2020. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een brede toegevoegde waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.

Merken en customer experience centraal

Dit jaar valt de aandacht voor merken op, met titels zoals Power Brands 2.0, Beyond Brands en Brand change. Ook over klantbeleving en service is een aantal interessante publicaties verschenen. Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School) snapt dat wel: ‘Merken moeten zich staande houden in een steeds competitiever en anoniemer platformlandschap, waar het lastig is om je te onderscheiden. Het is belangrijker dan ooit om te laten zien waar je als merk voor staat en om een sterke emotionele connectie te organiseren met je doelgroep. Dat lukt niet met alleen een communicatiecampagne, zo iets vergt een uitstekende organisatie van de klantbeleving. Dat moet je waarmaken en organiseren, zowel binnen als buiten de organisatie. Daarnaast heeft het purposedenken een sterke invloed op merkontwikkeling; als je niet maatschappelijk relevant bent, tel je al bijna niet meer mee.’

De jury

  • Voorzitter: Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School
  • Aljan de Boer, head of Inspiration Trendsactive
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
  • Astrid Rose, head of marketing and communications Conservatorium van Amsterdam
  • Barbara Deleersnyder, hoogleraar marketing Tilburg University
  • Brecht Janssen, hoofd communicatie & fondsenwerving Stichting voor Vluchtelingen- Studenten UAF
  • Egbert Jan van Bel, auteur en hoofdredacteur CustomerTalk
  • Frank van Delft, directeur CIM7
  • Jeanine Dijkhuis, eigenaar van Kies! Marketing, namens het Netwerk van Register Marketeers
  • Max Kohnstamm, gepensioneerd, gepassioneerd volger van de ontwikkelingen in het marketingvakgebied
  • Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
  • Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
  • Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam
  • Shira Winterkamp, partner Marketing Queens
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Wil Wurtz, adviseur klantgericht ondernemen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie