2 redenen waarom je je aandacht moet richten op superieure productprestatie

Superieure productprestaties zijn meer dan ooit van belang en om 2 goede redenen.

Jouw product vormt de kern van elk marketingmixmodel en de relevantie hiervan neemt met de dag toe. Beter gezegd, superieure productprestaties zijn meer dan ooit van belang en om 2 goede redenen.

Reden 1. Het concurrentieveld verandert

In de wereld van vandaag verandert de concurrentieomgeving op verschillende gronden:

  • Verhoogd distributievermogen onder lokale en regionale merken
    • Kleinere en meer lokale en regionale merken hebben hun distributievermogen verhoogd via een gevarieerde set outlet-kanalen en zijn niet zo beperkt als in het verleden. 
  • E-commerce groeit gestaag
    • De consumenten van vandaag kopen meer en meer via e-commerce of via social media. Hierdoor kunnen lokale en regionale bedrijven meer concurreren met grotere merken. Sommigen spreken van de democratisering van markten.  
  • Technologische vooruitgang zorgt voor een krachtige stem van de consument 
    • Consumenten delen hun ervaringen met producten en hun stem wordt dominanter ten opzichte van bestaande marketinginitiatieven. Dit betekent dat producten meer in staat moeten zijn om zichzelf te verkopen om consumenten te overtuigen.

Reden 2. Bedrijven van vandaag de dag staan voor een grotere uitdaging in productontwikkeling

  • Bedrijven worden tegenwoordig meer uitgedaagd in productontwikkeling omdat ze ingrediënten in hun producten opnieuw moeten overwegen. Grondstofprijzen stijgen, waardoor er meer margedruk op de supply chain is en overheidsvoorschriften leiden ertoe dat ingrediënten opnieuw moeten worden overwogen.

Producttests in de wereld van vandaag moeten flexibel en kostenefficiënt zijn en tegelijkertijd de vereiste nauwkeurigheid bieden voor een juiste en succesvolle productinnovatie of -vernieuwing. Als wereldwijd leidend product tester, biedt Ipsos een totaal beeld. Wij begrijpen de behoeften om productsuperioriteit te bereiken langs de volledige levenscyclus van het product, met behulp van strikte, maar flexibele en kostenefficiënte oplossingen op basis van verschillende gegevensbronnen voor productprestaties. Samen kunnen we je helpen betere beslissingen te nemen in de levenscyclus van jouw product.

Wil je meer weten of dit onderwerp? Kom naar de Ipsos Better Decisions Breakfast Session op 2 juli en leer:

  • Over de laatste trends binnen de product levenscyclus.
  • Hoe je verschillende databronnen en nieuwe technologie kunt gebruiken om je product tijdens de hele product levenscyclus te verbeteren.
  • Hoe ratings en reviews je kunnen helpen met het ontwikkelen van een boodschap voor je producten.
  • Hoe je unieke en award-winnende oplossingen kunt gebruiken om de manier van testen in de verschillende stadia van jouw productlevenscyclus continu te verbeteren.
  • Hoe sensorische gegevens kunnen helpen bij het vinden van nieuwe productontwikkelingsgebieden.
  • Hoe je in-het-moment consumenten feedback kunt genereren voor productverbetering.

Schrijf je in via deze pagina

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.