Internetreclame versterkt merk

Internetreclame levert een aantoonbare bijdrage aan merkenbouw, of het nu om een bekend of minder bekend merk gaat. Dat is de gedeelde conclusie van drie afzonderlijke onderzoeken die werden uitgevoerd in opdracht van DoubleClick, IAB en MSN. Verder geldt bij online advertenties "hoe groter hoe beter", zo blijkt uit de onderzoeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Elk van de drie onderzoeken toont aan dat online advertising een positieve invloed heeft op de bekendheid van een merk. Standaardbanners (468x60) vergroten de merkbekendheid, bekendheid met de boodschap, merkwaardering en de aankoopintentie.

De effectiviteit kan nog worden verhoogd door gebruik te maken van nieuwe, grotere advertentieformaten. Alle drie de onderzoeken laten zien dat grotere advertenties de brandingresultaten met gemiddeld 40 procent verbeteren ten opzichte van advertenties met basisafmetingen. Ook het gebruik van ‘rich media’ zoals audio, video, flash en DHTML versterkt het brandingeffect. Interstitials, online advertenties die tussen twee webpagina’s worden vertoond, verhogen het brandingeffect met gemiddeld 194 procent.

Een whitepaper over deze onderzoeken kan worden gedownload van de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie