‘Leadgeneration is dood. Leve Account Based Marketing!’

Pierre Vanderfeesten stelt in zijn nieuwe boek ‘Verblind door leads’ dat leadgeneratie in de meeste gevallen niet meer logisch is.

Verblind

Marketing executive en vak-auteur Pierre Vanderfeesten vindt dat Nederlandse (en Belgische) b-to-b-bedrijven zich nog steeds blind staren op leads, terwijl Account Based Marketing - het zich richten op individuele accounts – volgens hem de toekomst heeft.

Het verschil in een notendop: bij leadgeneration worden marketinginspanningen gericht op grote groepen of zelfs de hele markt. Account Based Marketing richt zich daarentegen tot individuele accounts. Het idee: ‘Door data te vertalen naar inzichten kunnen bedrijven hun marketing- en salesresources gericht inzetten op klanten die er echt toe doen. Om ze vervolgens op een persoonlijke manier over de streep te trekken.’

Niet meer logisch

In zijn boek ‘Verblind door leads’ dat binnenkort verschijnt, vraagt Vanderfeesten zich af waarom 95 procent van de Nederlandse en Belgische b-to-b-bedrijven zich nog steeds blindstaren op leadgeneration, terwijl grote Amerikaanse bedrijven zoals Salesforce en Hubspot Account Based Marketing al langer toepassen. Vanderfeesten wil in zijn boek laten zien waarom leadgeneratie in de meeste gevallen niet meer logisch is en op welke manieren je slimmer koopsignalen kunt herkennen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie