Michel Schaeffer, oud-directeur marketing bol.com, overlijdt op 51-jarige leeftijd

De oud-marketingdirecteur speelde een doorslaggevende rol in de opkomst en groei van het online bedrijf.

Michel Schaeffer

Michel Schaeffer, oud-marketingdirecteur van bol.com, is op woensdag 21 augustus 2019 overleden na enkele maanden ziek te zijn geweest. Hij is 51 jaar geworden.

Schaeffer heeft een cruciale rol gespeeld in de snelle en succesvolle ontwikkeling van bol.com. Hij was ruim 14 jaar, tot oktober 2015, directielid van het bedrijf voor de marketing en propositie-ontwikkeling. 

Onder zijn verantwoordelijkheid werd het aantal productcategorieën snel uitgebreid, ontwikkelde bol.com als platform door ‘Verkopen via bol.com’ te introduceren en werd bol.com ook in Vlaanderen een populaire winkel. In deze jaren groeide bol.com uit tot een van de meest bekende en gewaardeerde merken van Nederland en België. Daarnaast werd het onderdeel van Ahold Delhaize (2012).

Michel stond aan de wieg van bol.com en heeft het merk van niets tot een van de meest bekende en gewaardeerde merken van Nederland en België weten te maken’, zegt Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com:. Hij was een absoluut marketing-vakman en veel elementen van het huidige bol.com merk zijn nog rechtstreeks te herleiden naar de ideeën van Michel.

Daarnaast was Schaeffer volgens Vermeulen als directielid breed betrokken bij bol.com en had hij een sterke strategische visie waarmee, hij gedurende 14 jaar mede de richting heeft gegeven aan bol.com. Vermeulen: ‘We gaan een fantastische oud-collega, maar vooral een geliefd mens missen.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie