Aartsen stopt met fruit, maar groeit als familie

SuperRebel.com helpt Aartsen bij lancering nieuwe identiteit.

Aartsen is nonstopfresh
SuperRebel.com

Aartsenfruit wordt Aartsen.

Breda, 15 juni 2019 - De internationale gateway voor verse groenten en fruit, aartsenfruit, heet vanaf vandaag Aartsen. Even dacht iedereen dat Aartsen zou stoppen met fruit, maar het is de naam Aartsen die zorgt voor groei. Niet voor niets onthult Aartsen naast de nieuwe naam, ook het volledig vernieuwde én uitgebreide hoofdkantoor in Breda.

"Ik ben trots dat we het nu eindelijk mogen vertellen en laten zien. Onze nieuwe naam en het nieuwe hoofdkantoor. Dit is wat we bedoelen met nonstopfresh, we blijven ons steeds ontwikkelen en vernieuwen. We zitten nooit stil en blijven werken aan de toekomst van Aartsen.”
Jack Aartsen, CEO Aartsen

Het nieuwe hoofdkantoor Breda

Met de nieuwe naam onthult Aartsen ook het nieuwe hoofdkantoor in Breda. Wat ooit de boerderij was, is nu een modern hoofdkantoor, waarin alles wat Aartsen belangrijk vindt terugkomt. Het gebouw is licht, open en uitnodigend. De uitstraling van een internationale gateway, maar dan zonder de hectiek en drukte. Bezoekers worden persoonlijk welkom geheten op het zogenaamde flightboard en checken in bij de open entree. Net als de naam Aartsen is het nieuwe hoofdkantoor gericht op de toekomst en groei van Aartsen.

Aartsen kiest voor de toekomst

De keuze voor de naam Aartsen is een bewuste keuze voor de toekomst van het bedrijf. Natuurlijk dekte de naam aartsenfruit maar de helft van de lading, maar nog belangrijker: Aartsen is een echt familiebedrijf en ook de werknemers kunnen vanaf vandaag met trots zeggen: Ik ben Aartsen. Internationaal hebben familiebedrijven een goede, betrouwbare naam en Aartsen is daar geen uitzondering op. Vooral in Azië waar Aartsen een vestiging in Hong Kong heeft, groeit het vertrouwen met de familienaam Aartsen. En door te stoppen met fruit doet Aartsen na meer dan honderd jaar eindelijk eer aan groenten.

Over Aartsen

Met de naam Aartsen gaat het bedrijf terug naar de wortels en de naam van oprichter Jan Aartsen. Hij startte in 1907 met een groente- en fruitkar voor versgoed in Breda. Als het om vers gaat, gaat Aartsen anno 2019 het verst van allemaal. Met vestigingen in Breda, Venlo, St. Katelijne-Waver en Hong Kong is Aartsen de gateway voor verse groenten en fruit. Ook als je kijkt naar de nonstopfresh facts. Zo vermarkt Aartsen 25 miljoen dozen groenten en fruit per jaar voor 650 verschillende producenten wereldwijd. Er werken 200 mensen, verdeeld over 4 locaties, die samen goed zijn voor 3.500m² kantoorruimte en 30.000m² warehousing.

Campagne deel 1: de teaser

Om mensen te prikkelen voor de grote onthulling bouwden we een campagne in twee delen. De eerste boodschap was: ‘Aartsen stopt met fruit’. De boodschap werd verspreid via billboards, via mail en met een video. Daarnaast banners via social media (Facebook, Instagram, LinkedIn) en Google Display. Alleen al via Facebook werden er met een beperkt budget binnen 1 week 26.231 mensen bereikt en behaalde het bericht 3.353 betrokkenheid acties. Mensen gisten naar het nieuws en kwamen met leuke reacties.

Campagne deel 2: de onthulling

Deel twee van de campagne: de grote onthulling. Zaterdag 15 juni was de opening van het nieuwe pand met de onthulling van de nieuwe naam. Ook online werd de naam onthuld. Er is een nieuwsbrief uitgegaan naar alle relaties en de boodschap van alle Google Search campagnes rondom branding werd aangepast. Verder waren er billboards, een interne mail, een persbericht en de interne video 'Ik ben Aartsen'. De campagneboodschap is: ‘Aangenaam. Aartsen is onze nieuwe naam.’ Klik hier voor de uitgebreide case 'Ik ben Aartsen' en meer beelden. 

Er is meer dan 18 maanden in alle stilte achter de schermen gewerkt aan de campagne voor de introductie van de nieuwe naam en het nieuwe merk. Niemand mocht iets weten. Het was echt teamwork en een race tegen de klok. SuperRebel.com is verantwoordelijk voor redesign van de identiteit, van vrachtwagens tot pennen en van online banners tot bedrijfskleding.En voor de ontwikkeling van de introductiecampagne. We hebben binnen dit intensieve traject heel nauw samengewerkt met het marketing team van Aartsen en EnoRm.com, Just in Case en Mannen van Rijnland. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →