Slechts 7 Nederlandse nominaties op print-Shortlist Cannes

Van de 150 Nederlandse inzendingen voor de Press & Poster-prijzen in Cannes (96 Press en 54 Poster) zijn er slechts 7 van op de Shortlist terecht gekomen (9 wanneer Neboko’s Discovery Channel-campagne als 3 losse advertenties worden meegerekend).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland zit daarmee onder het gemiddelde want in totaal redden 697 van de 9077 het tot de Shortlist. Geen van de 8 inzendingen voor de Media Lions-categorie kwam overigens door de eerste selectieronde. Leo Burnett’s John West-advertentie mag met de besten mee doen, net als Ubachs Wisbruns Landrover-uiting ‘Zandbak’, OgilvyOffice’s Vrienden van de Gay-krant-advertentie en Van Walbeeks poster voor uitvaartverzekeraar Yarden. Alletwee de advertenties uit de bureaucampagne van TBWACampaign Company haalden de Shortlist. De 3 uitingen van Discovery Channel completeren het magere aantal. ‘Niet echt heel veel’, kan ook Nederlands printjurylid Joeri Bakker niet anders dan toegeven. De voorzitter van de ADCN en creative partner van het Amsterdamse Only zei er eerlijkheidshalve bij: ‘Ik zou er ook niet veel meer uitgehaald hebben.’ De uitreiking van de Leeuwen voor Press & Poster vindt vanavond plaats.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie