Strategisch denken belangrijk voor pr-bureau

42 procent van de pr-bureaus werd door de cliënt ingehuurd vanwege het 'strategisch denken' van die bureaus. Dit blijkt uit een onderzoek van Worldcom Public Relations Group, een internationaal vereniging van onafhankelijke pr-bureaus, onder de eigen leden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tweede belangrijkste reden voor het inhuren van een bepaald bureau is publiciteit met 14 procent.

Andere redenen:

11 procent Marketingcommunicatie

6 procent Toonaangevendheid

6 procent Evenementsondersteuning

2 procent Persreizen

2 procent Crisismanagement

Volgens de voorzitter van de Amerikaanse afdeling van Worldcom Public Relations Group blijkt uit het onderzoek dat bureaus tegenwoordig ook als strategische partners worden gezien die kunnen adviseren over meerdere kwesties in de marketingcyclus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie